Όλο και περισσότερο την προσοχή τους προς εναλλακτικές πηγές εσόδων στρέφουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας οι οποίες, με συντονισμένες κινήσεις επιχειρούν να προχωρήσουν στην ανάπτυξη της διαφήμισης μέσω του κινητού τηλεφώνου (mobile advertising).
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιχειρώντας να μετατρέψουν το κινητό σε προωθητικό εργαλείο επιδιώκουν να δημιουργήσουν νέες προσοδοφόρες αγορές καθώς, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, οι παραδοσιακές πηγές εσόδων μοιάζουν ασφυκτικά κορεσμένες. Φυσικά δεν πρόκειται μόνον για μια κίνηση των ελληνικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αλλά για παγκόσμια τάση, η οποία επιβεβαιώνεται και από τις κινήσεις προς την κατεύθυνση αυτή και των «μεγάλων» όπως για παράδειγμα της Google και της Apple, ανοίγονται στο χώρο μέσω εξαγορών.
Τι είναι όμως αυτό που οδηγεί τις εταιρίες να στραφούν προς το mobile advertising; Αρχικά ο κορεσμός των υπηρεσιών φωνής και η στροφή προς τις υπηρεσίες δεδομένων και εν συνεχεία η κυριαρχία των smartphones που απλοποιούν τις παραπάνω λειτουργίες και σταδιακά μετατρέπονται σε πολυλειτουργικούς υπολογιστές τσέπης.
«Το κινητό τηλέφωνο είναι ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο διαφήμισης, πρώτον γιατί δεν είναι κορεσμένο και δεύτερον γιατί είναι ένα προσωπικό αντικείμενο και οτιδήποτε συμβεί στο περιβάλλον του μας τραβά την προσοχή,.. έτσι, η στοχευόμενη διαφήμιση μέσω κινητού έχει και αυξημένες πιθανότητες ανταπόκρισης από τον δυνητικό πελάτη»
κα. Τινίτα Γεωργαντζή Διευθύντρια Μarketing Υπηρεσιών Προστιθέμενης Αξίας & Τερματικών Προϊόντων της WIND
Το Mobile Advertising αποσκοπεί στη δημιουργία μιας καινοτομικής, μοναδικής αλλά κυρίως διαδραστικής εμπειρίας για το χρήση.
Αμέτρητα όμως είναι τα πλεονεκτήματα και για το διαφημιζόμενο και το διαφημιστή. 4 πιο βασικά και σημαντικά χαρακτηριστικά είναι ότι :
•Παράλληλα οι διαφημιζόμενοι μπορούν να προσεγγίσουν ποικίλες δημογραφικές ομάδες του πληθυσμού ανάλογα με τους στόχους τους
•Παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή τα αποτελέσματα.
•Επιτυγχάνοντας αμεσότητα και απόλυτη κάλυψη, καθώς ο σύγχρονος άνθρωπος έχει 24ώρες το 24ωρο το κινητό μαζί του / κοντά του.
Το «mobile advertising» αναδεικνύεται στο εξωτερικό ως νέα πηγή εσόδων για την κινητή τηλεφωνία η οποία παγκοσμίως έχει 4 δισ. χρήστες, διπλάσιους των χρηστών Internet.
Η διαφήμιση μέσω κινητού εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 7,5 εκατ. δολάρια έως το 2012 παγκοσμίως. Είναι ο νέος δρόμος ανάπτυξης της κινητής, καθώς σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Cosmote κ. Τσαμάζ σήμερα η διείσδυση στη χώρα μας έχει φτάσει στο +170% .
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ευκαιρία προσέγγισης του νεανικού κοινού μέσω του Mobile Advertising: σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατων ερευνών η διείσδυση του κινητού τηλεφώνου στις ηλικίες 18 – 24 αγγίζει το 99,3%, και αποτελεί ιδανικό μέσο επικοινωνίας προς τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, η οποία περνά 38% λιγότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση κάθε μέρα σε σύγκριση με τον μέσο Έλληνα.
Σήμερα το Mobile Advertising είναι ακόμα σε «βρεφικό στάδιο».
Προβλέπεται όμως ότι μέσα στην επόμενη πενταετία θα αποτελέσει το 5% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης των εταιρειών, όταν η ελληνική αγορά σήμερα επενδύει μόλις 1% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης σε ψηφιακή διαφήμιση.
Δηλαδή, τα σύγχρονα μέσα ήρθαν με στόχο να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας; Η κα. Τινίτα Γεωργαντζή (Διευθύντρια Μarketing Υπηρεσιών Προστιθέμενης Αξίας & Τερματικών Προϊόντων της WIND) υποστηρίζει ότι : «Το Mobile Αdvertising είναι η εξέλιξη στα διαφημιστικά μέσα, δεν τα αντικαθιστά, αλλά προσδίδει υπεραξία, συμπληρώνοντας ολοκληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες».
Αλλά δεν είναι η μόνη, το ίδιο υποστηρίζει και ο κ. Nikesh Arora (Google executive), σε μια συνέντευξή του για τα Digital Media, λέγοντας:
«As long as we still live in a real world, traditional advertising is definitely here to stay. (Regardless if digital is going to be 50% or 90% of advertising in the future.)»
Η διαφήμιση πότε δεν ακολουθούσε μόνο ένα μονοπάτι για να πετύχει το στόχο της. Τα ψηφιακά μέσα ως νέα εργαλεία στα χέρια μας, έρχονται για να «ανοίξουν» νέους και μακρύτερους δρόμους, ευρύτερους ορίζοντες και μια χωρίς προηγούμενο προσωπική επαφή.
Όλγα Κοκκινίδη Account Director
Πηγές
•Global Insight, Eurostat, ΕΣΥ, Focus Bari, Booz & Company
•World Advertising research Center, IAB Hellas, Booz & Company
•Capital.gr
•Cosmo.gr
•Techpress.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment