……….πάντως σίγουρα όχι two teams, two dreams. Πόσες φορές δεν έχουμε αναρωτηθεί στη δουλειά μας αν η «σχέση» μας με τον πελάτη είναι υγιής, είναι «sexy», αν βασίζεται στην ειλικρίνεια (εκατέρωθεν των πλευρών), αν μπορεί να «δέσει» καλύτερα, αν υπάρχει πάθος, ενθουσιασμός, πρόκληση και προσμονή, αν περπατάμε κι οι δύο προς την ίδια κατεύθυνση.
Στην Adel Saatchi & Saatchi η φράση One Team One Dream είναι στη φιλοσοφία μας. Για εμάς, την πιο παλιά φρουρά στελεχών κυλάει στις φλέβες μας και ξέρουμε ότι κάθε μέρα καλούμαστε όλοι μας να το αποδείξουμε.
Λέγεται ότι η συνήθης σχέση μεταξύ διαφημιζόμενου και διαφημιστικής ξεκινάει από το δεύτερο, το two teams, one dream. Μια πρώτη ερμηνεία λέει:
ο διαφημιζόμενος θέλει να πουλήσει - η διαφημιστική θέλει να πάρει βραβείο,
ο διαφημιζόμενος θέλει να χτίσει σεβασμό - η διαφημιστική αγαπάει το χιούμορ,
ο διαφημιζόμενος θέλει να γίνει γνωστός - η διαφημιστική θέλει να εξαπλώσει την ιδέα
και πάει λέγοντας. Συνήθως κανείς μας δεν σταματάει για να αναρωτηθεί το εξής απλό: πόσο μακριά είναι αυτά μεταξύ τους?
Γιατί αυτά να ακούγονται σαν διαφορετικοί στόχοι? Πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Μελέτης Αποτελεσματικότητας IPA απέδειξε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα πιο επιτυχημένα marketing cases είναι αυτά των οποίων η επικοινωνία ήταν πραγματικά ξεχωριστή. Είναι αυτά που έχτισαν το προϊόν πάνω στην δημιουργική ιδέα κι όχι στις κλασικές εικόνες που οι καταναλωτές βλέπουν και ξαναβλέπουν σε διαφορετικές εκδοχές κάθε μέρα, εξαντλητικά και αδιάκοπα.
Ακράδαντα πιστεύω ότι η σχέση πελάτη και διαφημιστικής είναι από την πρώτη μέρα One Team, One Dream. Ο λόγος μπορεί να είναι διαφορετικός, αλλά αυτό είναι που κάνει μια σχέση ενδιαφέρουσα και καρποφόρα. Ο λόγος, ο αντίλογος, η άποψη μας πηγαίνουν όλους μαζί παρακάτω. Είναι καθαρά στο δικό μας χέρι αν μπορούμε να κάνουμε όλη την ομάδα (εκατέρωθεν των πλευρών) να λειτουργεί σαν one team, one dream.
Βασικό μέσο, που τώρα τελευταία μας διαφεύγει, η αμεσότητα της ζωντανής επαφής. Η συνάντηση, το τηλέφωνο, η απλότητα του καθημερινού λόγου, το άκουσμα του τόνου φωνής του άλλου, ένα λάθος που πιθανά πρέπει να διορθώσουμε, όλα αυτά είναι ευκαιρίες που φέρνουν κοντά μια ομάδα, που δένουν τα μέλη μεταξύ τους, που τους θυμίζει ότι όλοι τελικά έχουν το ίδιο όνειρο: να δουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους να πετυχαίνει.
Οne team, one dream λοιπόν ή κατά την ελληνικότερη και πολύ πιο ελεύθερη εκδοχή, η ισχύς εν τη ενώσει.
Κατερίνα Βλαχοπούλου
Wednesday, July 28, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment