Πόσες φορές στην διαδικασία αναζήτησης ενός προϊόντος π.χ. στα super markets, σκεφτήκατε σχεδόν ακαριαία και τελικά επιλέξατε να κάνετε short cuts στους διαδρόμους προκειμένου να εντοπίσετε το προϊόν σας γρηγορότερα;
Αρκετές! Αν όχι πολλές…
Όποιος αναζητά, για παράδειγμα, ένα γάλα στους διαδρόμους ενός super market χωρίς να γνωρίζει τη θέση του, χρησιμοποιεί μία συγκεκριμένη στρατηγική αντί να περιφέρεται :
Πηγαίνει απευθείας στα ψυγεία!
Ξέρατε ότι αυτοί οι οδοί αναζήτησης, οι οποίες αποτελούνται από λίγες πολύ μεγάλες διαδρομές και πολλές πολύ σύντομες, ονομάζονται “Levy Walks”;
Πήραν το όνομά τους απ’ το Γάλλο μαθηματικό Πιερ Λεβί (1886-1971), ο οποίος ήταν ο πρώτος που διατύπωσε τη μαθηματική στατιστική αρχή αυτού του μοντέλου.
Ερευνητές με επικεφαλής τον Ντέιβιντ Σιμς απέδειξαν ότι πολλά θαλάσσια αρπακτικά, χρησιμοποιούν την ίδια στρατηγική αναζήτησης μ’αυτήν που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος στο super market!
Αυτό έδειξαν οι εντατικές μελέτες τους σε 31 είδη αρπακτικών. Ξεχωρίζουν οι καρχαρίες που γρήγορα και χωρίς ενδοιασμούς «επιλέγουν το θήραμα» χωρίς σκέψη… και οι πιγκουίνοι που περιφέρονται, κοιτούν… και στη συνέχεια «αρπάζουν» αυτό που θέλουν.
Γονιδιακή λοιπόν η «στοχευμένη αναζήτηση» στον άνθρωπο.
Εκτιμώντας ακόμη και αυτή την ιδιαίτερη στρατηγική σκέψης του ανθρώπου / αρπακτικού / καταναλωτή που επιλέγει «συντομότερες διαδρομές» και όχι τις κατά παραδοχή δεδομένες … μέχρι να φτάσει στο τελικό σημείο επιλογής, διαπιστώνουμε ακόμη μια φορά την τεράστια αξία του σωστού Shopper Marketing.
Ένα είναι το σίγουρο, όσα εργαλεία κτίζονται, δημιουργούνται βασιζόμενα σε συμπεριφορές ανθρώπων μπορούν να δημιουργήσουν LOVEMARKS.
So what’s your pick?
Shark-ing or Pengu-ing ;
Eve Diakoliou
Thursday, July 8, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment