Στη χθεσινή βραδιά των Effie Awards 2010 θα έλεγε κανείς ότι οι μεγάλοι κερδισμένοι ήταν ο οίκος ραπτικής Φαλιάκος (3 αναφορές) καθώς και οι χορηγοί-απονεμητές των οποίων οι διαφημίσεις είχαν την ευκαιρία να δείξουν τα προϊόντα τους, στο πικρά, πολύ μικρό κοινό των παρόντων.
Το τέλος της βραδιάς μας άφησε πολλά ερωτηματικά:
- Μήπως χάσαμε την ουσία;
- Γιατί δεν είδαμε πού ήταν η επιτυχία της κάθε βραβευμένης καμπάνιας;
- Γιατί οι βραβευμένοι ήρθαν κι έφυγαν σιωπηρά; σαν απόντες;
- Γιατί ανέβηκαν δημιουργικοί να παραλάβουν τα βραβεία της στρατηγικής;
- Και τέλος πάντων ποια ήταν η στρατηγική της επιτυχίας πίσω από αυτές τις δουλειές;
- Ποια ήταν τα νούμερα της επιτυχίας;
Χάθηκε ο στόχος και μας έμειναν το φόρεμα, το lobbying και το υπέροχο ιστορικό μέρος φυσικά.
Τα Effie αξίζουν. Αξίζουν πολλά παραπάνω από αυτό που έγινε χθες. Αξίζουν μεγάλους στρατηγούς, άξιους ομιλητές και καθοδηγητές. Kevin Roberts, Maurice Levy δύο βαριά ονόματα που μπορώ να θυμηθώ ότι μας τίμησαν με την παρουσία τους και τις καταπληκτικές ομιλίες τους στο παρελθόν. Σήμερα, στους δύσκολους καιρούς, τα ζόρια τα ξέρουμε όλοι, δεν είναι ανάγκη να τα ξαναθυμηθούμε στην απονομή των Effie. Ανάγκη είναι να έρθει ένα μεγάλο μυαλό να πει τη διαφορετική άποψη.
Ανάγκη είναι να καταλάβουμε και να γιορτάσουμε τι ήταν αυτό από τις καμπάνιες αυτές που τις έκανε να δουλέψουν, να ξεκουνήσουν τους έλληνες προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση: η ιδέα, η σύνθεση της στρατηγικής, η ανατροπή, η προσφορά, το consumer insight; Tί; τι; τί;
Mε όλο το σεβασμό στη διοργάνωση, στους ανθρώπους που δούλεψαν και στην προσπάθειά τους, πιστεύω ότι πρέπει πια στη δουλειά μας να λέμε τις αλήθειες και τολμώ να πω ότι αν η χθεσινή διοργάνωση ήταν ένα Effie case δεν θα έφτανε ούτε shortlist.
Συγχαρητήρια σε όλους τους βραβευμένους. Είδαμε καλές δουλειές. Δεν είδαμε τι πέτυχαν. Κρίμα για τις δουλειές αυτές. Θα το μάθουμε μπαίνοντας στο site.
Ας ελπίσουμε ότι δεν θα βγει αληθινό αυτό που ακουγόταν χθες στο lobby: «μετά από αυτό δεν θα υπάρξουν επόμενα Effie». Θέλουμε να υπάρξουν επόμενα Effie γιατί πραγματικά αξιολογούν την ουσία της δουλειάς μας που είναι η αποτελεσματικότητα.
Όλοι προσπαθούμε γι’αυτήν. Στα επόμενα Effie ας το αποδείξουμε.
Κατερίνα Βλαχοπούλου
Thursday, July 1, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment