Monday, November 22, 2010

Δ.Ν.Τ.

Διαφήμιση Ναι Τώρα.
Νέα σκληρά μέτρα, περικοπές δαπανών, μειώσεις μισθών κι επιδομάτων, Eurogroup, Ανγκέλκα Μέρκελ, Ντομινίκ Στρος-Καν, Γιώργος Αυτιάς, Όλγα Τρέμη… Αναρωτιόμουν τις προάλλες, μέσα σ’ αυτό το τόσο πιεστικό περιβάλλον, που επηρεάζει την καθημερινότητα και την ψυχολογία μας, ποια είναι η θέση της Διαφήμισης. Ενός μηχανισμού, που κατά κάποιους, δημιουργεί «πλαστά» πρότυπα και εξωθεί τους ανθρώπους στην άσκοπη κατανάλωση, ακόμα και τώρα που οι περισσότεροι τα μετράμε ευρώ-ευρώ.
Κατά τη γνώμη μου, αυτή η ρητορική της δαιμονοποίησης της Διαφήμισης έχει ξεφουσκώσει προ πολλού. Γιατί, πρώτα απ’ όλα υποτιμά με αγένεια τους δέκτες των μηνυμάτων, αυτά τα «άκριτα πλάσματα», που δήθεν αγοράζουν ό,τι τους πλασάρουν οι πανούργοι διαφημιστές. Αν ήταν άλλωστε, τόσο άμεση η σχέση διαφήμισης και κατανάλωσης, η Διαφήμιση στην Ελλάδα δε θα περνούσε μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις της. Η Διαφήμιση θα «πουλούσε», ο κόσμος θ’ αγόραζε ασταμάτητα.
Η Διαφήμιση έχει άλλο ρόλο… Προτείνει, δεν επιβάλλει. Και ναι! Μέσα σ’ αυτό το τόσο μουντό περιβάλλον, που όλα γύρω μας μάς αγχώνουν, προτείνει ένα φθηνότερο triple-play, ένα αφρόλουτρο με αιθέρια έλαια για ευεξία και χαλάρωση, μια λαχταριστή σοκολάτα που γεμίζει το στόμα, μια κρέμα με 7 αντιγηραντικές δράσεις για να φροντίσουμε τον εαυτό μας και να νιώσουμε καλύτερα! Μοιάζουν με σφηνάκια ευτυχίας. Αυτό δεν είναι άλλωστε, και η ευτυχία; Στιγμές απόλαυσης… Και η Διαφήμιση προτείνει μερικές από αυτές, τώρα που περισσότερο από ποτέ τις έχουμε ανάγκη. Για μας λοιπόν, που έχουμε κρίση, με τη διπλή έννοια, η Διαφήμιση δεν είναι ψυχαναγκασμός, είναι ψυχαμοιβός. Γι’ αυτό, μας αρέσει!
Ιωακείμ Διαμαντίδης
Copy writer

No comments: