Friday, January 15, 2010

Social Media: κάνουν καλό.

Μια και είμαστε στην εποχή των Social Media (των κοινωνικών Μέσων και της online κοινωνικής δικτύωσης) θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε γιατί έχει γίνει τόσος θόρυβος γύρω από αυτά.
Και προς τα πού φαίνεται να οδηγούμαστε στο μέλλον.
Θα ξεκινήσω σημειώνοντας ότι ό,τιδήποτε κι αν σημειωθεί θα έχει ελάχιστη αξία σε σύγκριση με την προσωπική εμπειρία του καθένα μας.
Και εξηγούμαι: Τα social media για να αντιληφθείτε τη λειτουργικότητα και τη χρησιμότητά τους πρέπει να τα «δοκιμάσετε». «Hands-on» λοιπόν για ξεκίνημα.

Το βασικό αξίωμα για τα social media είναι το «μοιράζομαι και δημιουργώ περιεχόμενο». Και η γνώμη μου, η γνώμη του καθένα μας, είναι κι αυτή ένα μέρος του περιεχομένου. Έτσι «λέω» πλέον τη γνώμη μου για προϊόντα που αγόρασα ή δοκίμασα και μάλιστα όχι μόνο τη «λέω» αλλά τη βλέπουν πολλοί. Αφήστε που βρίσκεται «εκεί έξω» για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα –μην πω για πάντα- και το google την ανακαλύπτει κάθε που αναζητιέται κάτι σχετικό για το θέμα που έχουν γραφτεί απόψεις/γνώμες. Κι αν δω ότι πολλοί έχουν αρνητική γνώμη για κάποιο προϊόν/υπηρεσία το αποφεύγω. Έτσι απλά.

Γράφω στο blog μου αλλά και γράφω και σχόλια σε blogs άλλων, γράφω ή διαδίδω κάποια πληροφορία στο twitter, παρακολουθώ στο Facebook «φίλους» και ομάδες που με ενδιαφέρουν. Μαθαίνω. Και μαθαίνω όχι μόνο για τα μεγάλα και σημαντικά (που καθόλου δεν τα υποτιμάω αφού στο internet βρίσκεις τα πάντα) αλλά και για τα καθημερινά. Μαθαίνω για τα brands. Μαθαίνω τα νέα τους, μαθαίνω και διαδίδω όποια καλή δραστηριότητα πέσει στην αντίληψή μου. Το ίδιο κάνω όμως και για την κακή πρακτική τους. Αρκεί πάντα να είναι μέσα στο πεδίο των ενδιαφερόντων μου και να μου κινήσει την προσοχή, να με δελεάσει, χωρίς όμως να με ενοχλήσει.
Αγοράζω πολύ συχνά και online. Kι όταν ψάχνω να βρω κάτι είμαι ικανή να διαβάσω και να δω ο,τιδήποτε σχετικό, σελίδες ατέλειωτες. Αφήστε που γνώρισα brands ή προϊόντα και υπηρεσίες που δεν ήξερα. Π.χ. εργαλεία κουζίνας, πώς φτιάχνω ένα e-shop για επιλεγμένα προϊόντα...

Δεν είμαι ποτέ μόνη. Ακόμη κι όταν έχω ακεφιές κάτι θα βρεθεί να με κάνει να ξεχαστώ και να με διασκεδάσει.
Έχω περισσότερους φίλους από ποτέ. Πώς είπατε; Δεν είναι πραγματικοί; Γιατί οι real-life κολλητοί είναι «πραγματικοί»; Είτε δεν τους έχεις όποτε τους χρειάζεσαι είτε σε «πουλάνε» όποτε τους βολεύει.
Δεν διαβάζω πολλά βιβλία είναι η αλήθεια, αλλά διαβάζω όσο ποτέ άλλοτε στη ζωή μου. Κι έχω δει πολλά έργα τέχνης... Κι έχω συμμετάσχει σε πολλές καλές «ομάδες» που μοιράζονται εμπειρίες και γνώση.

Τελικά το web 2.0, τα social media, το social networking με έχουν κάνει καλύτερο άνθρωπο. Το ίδιο μπορούν να κάνουν και για τα brands αν χρησιμοποιήσουν το νέο περιβάλλον σωστά και με συνέπεια.
Τί; Υπάρχουν και κακοί και υστερόβουλοι; Δείξτε μου ένα μέρος της κοινωνίας που δεν υπάρχουν.

Θα χαρώ πολύ να δω τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που χρησιμοποιώ ότι με βοηθούν και είναι «εκεί έξω» όταν τα χρειαστώ. “Hands on” λοιπόν και περιμένω να τα πούμε online.

Σώτω Μητρόγλου
aka sotomi

www.sotomi.gr
www.twitter.com/sotomi
friendfeed.com/sotomi
www.linkedin.com/in/sotomi
sotomi.myplaxo.com
www.flickr.com/sotomi
www.youtube.com/sotomia

facebook: Soto Mitroglou

No comments: