Thursday, January 8, 2009

www.creativity.oh!

Πολύς ο λόγος -τον τελευταίο καιρό ιδιαίτερα- για το internet, τα νέα μέσα, τα digital και όλα όσα καταλήγουν σε αυτά. Με τα φτερά του Internet όλοι βρίσκονται σε μια συνεχή προσπάθεια προκειμένου να απογειώσουν τα brands τους.

Το web, ως μέσο επικοινωνίας αλλά και παροχής υπηρεσιών, εξελίσσεται σε πολύτιμο αρωγό των εταιριών, περιορίζοντας σε σημαντικό βαθμό τα κόστη τους!

Καθημερινά ακούγεται στο χώρο μας και αποτελεί και απαίτηση του πελάτη, η ανεύρεση δημιουργικών ιδεών. Είναι πλέον γνωστός σε όλους μας ο «πόλεμος» για τη σύλληψη μιας έξυπνης, «πιασιάρικης» ιδέας.

Και ενώ ξεκινήσαμε από τη δημιουργία ενός web site και μιας internet campaign με ένα banner, τώρα αναζητούμε όλο και περισσότερο δημιουργικές ιδέες. Είναι επόμενο, άλλωστε, με τα μέσα που διαθέτει η on line διαφήμιση να γίνεται όλο και πιο δημιουργική.

Πραγματικά, είναι απεριόριστες οι δυνατότητες: banners, videos, αξιοποίηση των τηλεοπτικών spots των διαφημιζομένων, search engine(MSN, Google, Yahoo), social networking, email marketing, microsite, viral marketing, advertorials, mobile marketing, in-game advertising.

Τι σημαίνει όμως Web δημιουργικότητα; Πώς καθορίζεται στο διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο της διαφήμισης; Ποια είναι τα στοιχεία που τη συνιστούν και πώς η ίδια δεν περιορίζεται στη σφαίρα της φαντασίας, αλλά γίνεται λειτουργικός παράγοντας αποτελεσματικότητας σε μια on line διαφημιστική καμπάνια; “Δεν θεωρώ τη διαφήμιση ως ψυχαγωγία ή έκφραση τέχνης, αλλά ως μέσο πληροφόρησης», λέει ο Kieron Matthews.

Ένας οδηγός για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης on-line διαφήμισης θα μπορούσε να περιλαμβάνει τις παρακάτω βασικές αρχές:

Όλη η επικοινωνία οφείλει να έχει σαν ραχοκοκαλιά από μια μεγάλη ιδέα. Οι μεγάλες ιδέες μπορούν να επικοινωνηθούν σε όλα τα μέσα (TV, τύπο, ραδιόφωνο, κ.α.) αλλά βασικά, να υπηρετήσουν τον κοινό στόχο της καμπάνιας. Βέβαια, οι μεγάλες ιδέες δεν βρίσκονται πάντα μπροστά από τον υπολογιστή. Απαιτούν μια περιπλάνηση σε χώρους όπου το κοινό δραστηριοποιείται προκειμένου να αντιληφθούμε τις συνήθειες του και βασικά, τι θέλει να καταναλώσει. Έτσι, δημιουργώντας την καμπάνια, χρήσιμο είναι να αναρωτηθούμε: «ποια είναι η ιδέα στην πρότασή μας; ».

Είναι πολύ σημαντικό η οποιαδήποτε on-line επικοινωνία να ενδυναμωθεί και με την παρουσία της ιδέας, κατάλληλα διαμορφωμένης, στα υπόλοιπα μέσα. Ή την on-line επικοινωνία ενός δημιουργικού που έγινε με προορισμό την TV ή τον Τύπο. Ο σωστός συνδυασμός των μέσων κάνει την καμπάνια πιο επιτυχημένη.

Οι δημιουργοί των μεγάλων ιδεών είναι άτομα περιζήτητα. Οι δημιουργικές ιδέες παράγονται από συνεργαζόμενα άτομα του planning, δημιουργικού, technical, agencies, διευθυντές, τις εταιρίες παραγωγής, τους animators, researchers και τα media. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα on-line media προσφέρουν περισσότερες και δημιουργικότερες διόδους έκφρασης, που γίνονται περισσότερο αποτελεσματικές όταν συμβάλλουν στην έμπνευση και ανάπτυξή τους και τα media. Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αναρωτηθούμε: το media plan ή η μεγάλη ιδέα είναι αυτή που κάνει μια καμπάνια επιτυχημένη;

Το μεγαλείο στην on-line διαφήμιση είναι ότι μπορεί να βάλει τον καταναλωτή σε κατάσταση αλληλεπίδρασης με την ίδια την διαφήμιση. Είναι συναρπαστικό να δίνεις την δυνατότητα στον χρήστη να μπορεί να συμμετάσχει . Να ανοίξει το url, να παίξει, να ασχοληθεί με τη διαφήμιση. Η επιτυχία της αλληλεπίδρασης αυτής προσδιορίζεται στη βάση δύο συντεταγμένων: πρώτα πρέπει να γίνει κατανοητό τι του προσφέρεις ώστε να ανταποκριθεί και παράλληλα, να μην τον ενοχλήσεις.

Το βασικότερο όλων όμως είναι η απλότητα. Δίνουμε το μήνυμα στο κοινό μας, όσο πιο απλά γίνεται.

Γενικά στη μάχη για την επιβίωση στην αγορά χρειάζεται αποφασιστικότητα και δημιουργικότητα. Ακόμα και οι λανθασμένες κινήσεις είναι προτιμότερες από την αδράνεια.

Ο Kevin Roberts, CEO Worldwide, Saatchi & Saatchi, πάντα λέει πως υπάρχουν 3 κλειδιά για την καρδιά του καταναλωτή. Μυστήριο, αισθησιασμός και οικειότητα. Να λοιπόν, πως γίνονται πραγματικότητα. Θέαμα, Ήχος και Κίνηση(Sight, Sound and Motion). Sisomo, Το μέλλον επί της οθόνης!

Το θέαμα, ο ήχος και η κίνηση είναι τα πιο δυνατά συστατικά για την επικοινωνία. Οι άνθρωποι λατρεύουν τη συγκίνηση. Απολαμβάνουν το σχήμα και το χρώμα. Παθιάζονται με τη μουσική. Η κίνηση τραβά την προσοχή τους.

Οι άνθρωποι πάντα αγαπούσαν να παρακολουθούν μια οθόνη. Όλοι μας έχουμε βιώσει την έλξη αυτή. Στις πρώτες μέρες της τηλεόρασης, προτού δημιουργήσουμε την ολοκληρωμένη άποψή μας, θυμάμαι τη γοητεία των τηλεοράσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων. Όπως όλοι μας, στεκόμουν στο πεζοδρόμιο με τα μάτια καρφωμένα στις κινούμενες εικόνες και αισθανόμουν πως το μέλλον είχε ήδη φτάσει.

Σήμερα, ζούμε σε αυτό το μέλλον. Η εποχή της οθόνης. Οθόνες για ενημέρωση, ψυχαγωγία, επικοινωνία, σύνδεση με internet, για συναλλαγές και για εξουσία. Οθόνες για κάθε είδους ανάγκη και σκοπό. Όσο όλες αυτές οι οθόνες εξαπλώνονται σε όλους τους τομείς της ζωής μας, τόσο πιο ξεκάθαρο γίνεται το γεγονός πως αν τις χρησιμοποιήσουμε με ικανότητες και δημιουργικότητα θα αποτελέσουν τη λύση για την digital επικοινωνία και τις προκλήσεις που θα μας ξημερώσει αύριο το μάρκετινγκ!

Σοφία Πανάγου / Digital & New Media Manager

# Βρίσκετε πως το www.creativity.oh! σας ενδιαφέρει περισσότερο;
Στην EQUINOX θα χαρούμε πολύ να σας δούμε από κοντά και να τα πούμε με περισσότερες λεπτομέρειες.
Contact details: 210 8124 000, mail@equinoxmedia.gr

No comments: