“Σε μία καταναλωτική κοινωνία οι άνθρωποι πλέον δεν καταναλώνουν προκειμένου να ικανοποιηθούν πρακτικά.
Η κατανάλωση γίνεται εννοιολογική και τα brands χρησιμοποιούνται σαν συμβολικά ερεθίσματα για την κατασκευή και διατήρηση της ταυτότητας”
Elliot & Davies
Σε μία εποχή όμως που η λέξη κλειδί είναι η “διαφάνεια”, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πια από την επιφανειακή εικόνα
που δημιουργούμε, αλλά αποφασίζουν μόνοι τους αναζητώντας την αλήθεια σε κάθε brand.
Αν δουν ότι υπάρχει έστω και η παραμικρή αντίφαση ανάμεσα στα λεγόμενα ενός brand και στις πράξεις του, αμέσως κάνουν πίσω.
“γιατί;”
Ο κόσμος δεν επιλέγει πια απλώς το καλύτερο, το πιο cool ή το πιο φτηνό.
Επιλέγει brands που έχουν άποψη σε κάθε επικοινωνιακή τους μορφή (δηλαδή όσα έχουν branding).
Παραδοσιακά, η κουλτούρα είναι ένα σύστημα που προσδιορίζει τον κόσμο και τους τρόπους με τους οποίους λειτουργούμε. Είναι το υλικό με το οποίο διαμορφώνουμε τον εαυτό μας.
Η σχέση αυτή υπήρχε από την αρχή της ανθρωπότητας. Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αρχίσει να γίνονται πιο πολύπλοκα.
Βλέπουμε πολλές διαφορετικές κουλτούρες να αναμειγνύονται μεταξύ τους.
Ο άνθρωπος έχει εκατομμύρια επιλογές μπροστά του , κάθε λεπτό , κάθε μέρα. Θα επιλέξει τελικά το brand που έχει χτίσει μαζί του ... Εμπειρική σχέση. Το brand που αποτελεί στα μάτια και την ψυχή του ξεχωριστή επιλογή.
Στον μοντέρνο, βιομηχανοποιημένο κόσμο οι άνθρωποι βομβαρδίζονται από χιλιάδες πολυποίκιλα μηνύματα αλλά θέλουν να αποφασίζουν εκείνοι για το ποιοι είναι, τι πιστεύουν και πώς πρέπει να δρουν.
Η παραδοσιακή κουλτούρα αρχίζει να χάνει και η έννοια της “επιλογής” μπαίνει στο προσκήνιο.
Είμαστε σε μία διαρκή διεργασία αναζήτησης μέσα από την οποία προσδιορίζουμε το ποιοι είμαστε και τι πιστεύουμε.
Χτίζουμε και αναδιοργανώνουμε συνεχώς το μωσαϊκό που λέγεται “εαυτός”.
Έχουμε επιλογές σε ό,τι αφορά τη θρησκεία μας, τις πεποιθήσεις μας, την ηθική μας, το lifestyle, την καριέρα, τους φίλους, τους προσωπικούς κώδικες, τη συμπεριφορά.
Σε αυτό λοιπόν το σημείο, τα brands να παίρνουν έναν νέοκαι εξαιρετικά ενδιαφέροντα ρόλο.
Αν το brand έχει πραγματικά άποψη και ήθος που είναι ελκυστικό στον καταναλωτή, τότε εκείνος όχι μόνο θα το αγοράσει, όχι μόνο θα μείνει πιστός σε αυτό, αλλά θα το αγκαλιάσει σαν μέρος της δικής του ταυτότητας - προσωπικότητας.
Στην ουσία δηλαδή, ο καταναλωτής θα συμμετάσχει στην κουλτούρα του brand και μέσω αυτού θα εκφράσει προς τον κόσμο τον τρόπο που σκέφτεται, θα εκφράσει το ποιος είναι.
Η σημασία όλου αυτού για μία εταιρία σε οικονομικούς όρους είναι ξεκάθαρη.
Σκεφτείτε τη δύναμη της Apple στο χώρο των MP3. Ένα iPod δεν είναι απλώς ένα προϊόν είναι τρόπος ζωής, είναι σύμβολο ταυτότητας. Κι αυτό δεν το πέτυχε μόνο και μόνο επειδή είναι το πιο λειτουργικό MP3, αλλά επειδή εκφράζει τις αξίες της Apple. Το ίδιο και το iphone.
Είναι σύμβολα μία εφευρετικής, θετικής, καινοτόμας, επαναστατικής αντιμετώπισης της ζωής.
Πίστη, πάθος, δέσμευση, προσδιορισμός ταυτότητας είναι όλα αυτά που στρατηγικά και μετά σχεδιαστικά οργανώνονται από την εξειδικευμένη ομάδα που δημιουργεί το branding χτίζει ένα brand.
Οι άνθρωποι θέλουν να ανήκουν κάπου, σε έναν κόσμο που τους ξεπερνά. Θέλουν να υποστηρίζουν κάτι που να αξίζει τον κόπο. Θέλουν να επιλέξουν το καλό ή το κακό. Θέλουν να κάνουν το σωστό.
Στα supermarket οι άνθρωποι προτιμούν να πληρώσουν τα διπλάσια χρήματα για να αγοράσουν αυγά που προέρχονται από κότες που μένουν σε καλές συνθήκες. Όχι επειδή είναι καλύτερα αυγά, αλλά λόγω των αξιών και των πεποιθήσεών τους.
Σκέφτονται προσεκτικά τις συνέπειες των πράξεών τους και το ίδιο θέλουν να κάνουν και τα brands.
Όταν ο καταναλωτής συνδέεται με ένα brand που είναι σύμφωνο με τις αξίες του και την ταυτότητά του, τότε και οι δύο –καταναλωτής και brand- ζουν στον ίδιο κόσμο.
Είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργήσει το brand έναν κόσμο μέσα στον οποίο να μπορεί να ζει ο καταναλωτής.
Αυτή είναι και η ιδέα πίσω από το branding.
Το παράδειγμα του Harley Davidson. Δημιούργησε ένα brand απίστευτα πλούσιο σε νόημα, αξίες και σύμβολα.
Ένα απλό harley τζάκετ, περικλείει σύμβολα, τελετουργικά, εμπνέει συμπεριφορές που καλούν τους ανθρώπους να μπουν στην κουλτούρα της Harley Davidson. Το ίδιο το brand πηγαίνει μόνο του.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να διασφαλίζεται συνεχώς δεν χάνει το ήθος και την άποψη αυτής της κουλτούρας.
Στη Leonardo lovemarks κάνουμε την δουλειά μας με πάθος πιστεύοντας ότι τα brand πρέπει να επενδύουν στο εαυτό τους, για να διατηρούν μια συνεχή ανταγωνιστική υπεροχή:
- Χρησιμοποιούμε πρωτότυπα δημιουργικά εργαλεία έρευνας που δίνουν λύσεις σε project κάθε μεγέθους.
- Το δίκτυο της Saatchi μας δίνει την δυνατότητα να ερχόμαστε σε άμεση επαφή με το διεθνές περιβάλλον.
- Η εξειδικευμένη ομάδα μας αποτελείται από ανθρώπους με μεγάλη αγάπη για την δουλειά τους, εμπειρία και σεβασμό στις ανάγκες του πελάτη.
Για την Leonardo lovemarks, η δημιουργική διαδρομή για το branding ξεκινάει από την ανακάλυψη του brand που οδηγεί στην έμπνευση και δημιουργεί μια έκφραση – στάση ζωής, ώστε να οδηγήσει τελικά, στην έλξη.
Μαρία Τζιβανάκη / Creative Director
# Βρίσκετε πως το Branding σας ενδιαφέρει περισσότερο;
Στην ADEL θα χαρούμε πολύ να σας δούμε από κοντά και να τα πούμε με περισσότερες λεπτομέρειες.
Contact details: 210 2783 190, ilovead@adel.gr
No comments:
Post a Comment